понедељак, 16. март 2009.

Knjizevnost


TIMOTIJEV: I JA SAM

Književna zajednica “Vladimir Mijušković” iz Nikšića i ove godine dodijelila je književne nagrade “Vito Nikolić” i “Zaloga”. Među dobitnicima prestižne “Zaloge”, međutim, izostavljeno je ime pjesnika Miroslava Jovanovića Timotijeva.
”Na spisku za nagrade nema onih koji su se odrekli priznanja, a ja se ne bih odrekao ‘Zaloge’ iz više razloga. Jedan sam od osnivača Književne zajednice ‘Vladimir Mijušković’, tako smo i ja i zajednica u istom vremenu slavili 40 godina - ona postojanja, a ja književnog stvaralaštva. Drugo, jer je to roman koji je objavio Vladimir Mijušković, čije ime nosi zajednica, a zatim i iz razloga što je zaloga poetizovana riječ, i znači: založiti sebe. U stara vremena Crnogorci su zalagali sebe da tamniče kod Turaka da bi dobili zauzvrat žito, čime bi se prehranili njihovi plemenici. Ja sam, znači, sebe založio u poeziju. Odričući se tako poetizovane zaloge, znači ja sam iznevjerio ili poeziju ili upravo samog sebe” - kaže Timotijev koji je živio i stvarao u Nikšiću preko 40 godina.

Timotijev je “Zalogu” dobio za poeziju 2002. godine, i u SO Nikšić uručili su mu predstavnici Književne zajednice “Vladimir Mijušković”: “Od tada sam za ovih sedam godina po novinama pročitao više tekstova u kojima je moje ime bilo izostavljeno među nagrađenima. Zadnji put to je bilo prije nekoliko dana, a kako nisam čovjek od praznovjerja, ja nisam povjerovao da je to 13. i da je to crni petak. Prvi put kad sam vidio da me nema među laureatima ove prestižne nagrade, pomislio sam da je to neki lapsus, ili novinara ili organizatora, a nisam htio da se obraćam i da time skrećem pažnju na svoje ime van književnih tema. Drugi put kad sam vidio da me nema pomislio sam da je moje ime Miroslav Jovanović Timotijev predugo i da nije bilo mjesta u tom novinskom tekstu. Treći

1 коментар:

Unknown је рекао...

LIJEPA KNJIGA...